Trenogmat AS, Org nr 918 064 273, Kaarbyveien 35, 3092 Sundbyfoss
Registrering av kundeforhold og aksept av våre vilkår og betingelser, utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøp, hvor du bekrefter at du har lest, forstått og samtykket til følgende vilkår og betingelser:
For å bruke Tjenesten må du registrere et kundeforhold. Kundeforholdet kan registreres via våre nettsider.
For å registrere et kundeforhold må du være myndig, over 18 år eller eldre, og ha juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part.
1. Levering
Leveransen skjer til adressen du har oppgitt i kundeforholdet, innenfor det valgte tidsintervallet.
Du vil bli informert om leveringstidspunktet via SMS til telefonnummeret som er registrert i ordren din. Ved levering ringer våre sjåfører på døren. Hvis vi ikke får kontakt med deg, vil leveransen bli satt igjen på trappen/ved døren eller inngangen, og vi vil sende en bekreftelse med bilde. Er dette ikke mulig, kan vi bli nødt til å ta med leveransen din i retur. Hvis du ikke kan kontaktes og det ikke er mulig å sette pakken utenfor, vil vi forsøke å levere pakken på nytt, og du vil bli belastet 199 kr for et nytt leveringsforsøk. I de tilfeller der leveransen er satt igjen ved leveringsadressen din, er risikoen overdratt til deg og Trenogmat AS tar ikke ansvaret for forringet eller redusert kvalitet på leveransen som følge av vær, temperatur eller dyr.
Er det ikke mulig å sette igjen leveransen, vil den tas med i retur og du vil bli belastet for det fulle beløpet. Gebyr for gjenlevering kan førekomme.
Våres transport leverandør sjåfører står kun for levering av varene du har bestilt og har ingen oversikt eller informasjon over dine genererte bestillinger. Ligger det inne en bestilling til deg som blir sendt i retur med sjåføren, vil du bli belastet full beløp. Dersom det oppstår tvil rundt bestillingen, anbefaler vi deg å ta imot leveransen og kontakte kundeservice.
I tilfelle uforutsette hendelser, trafikkulykker eller ekstreme værforhold, kan matkassen bli levert utenfor tidsfristen. Ved uforutsette hendelser, som medfører at den bestilte varen ikke kan leveres under leveransedagen, vil vi forsøke, men kan ikke garantere for etterleveranse. Trenogmat AS forbeholder seg retten til i unntakstilfeller å kansellere eller innstille leveranser om nødvendig, på grunn av for eksempel et bristende kundeforhold i et spesifikt leveranseområde, force majeure-liknende hendelser (krig, politiske uroligheter, streik, lockout, blokkering eller annet avtalehinder utenfor Trenogmat AS rimelige kontroll). I slike unntakstilfeller blir du som kunde informert så fort som mulig.
2. Endring/kansellering av bestilling?
Avbestillinger eller kanselleringer gjøres på nett senest 24 timer etter ordre er registrert og innen bestillingsfristen. Dette gjøres skriftlig ved hjelp av kontaktskjemaet på nettsiden vår, eller på e-post til: post@trenogmat.no. Ved endringer/kanselleringer av bestillinger må du sende en e-post med det aktuelle ordrenummeret til: post@trenogmat.no. Vi gjør oppmerksomt at vi kan i annenhver tid justere på din bestilling uten forvarsel i forbindelse med måltider vi er utsolgt. Måltider en har bestilt vil bli justert.
3. Feil og mangler
Er det en feil ved leveransen eller mangler ved ordren, vil vi rette opp dette ved å enten sende nye måltider som erstatning i neste ordre, eller refundere beløpet. Det er kunden selv som har ansvaret for å sjekke pakkeliste/oversikt og kvalitet på produktet når maten er levert.. Utleverte måltid kan ikke returneres. Alle rettene skal sendes fryst og når varer er tatt ut av pakken for hjemlevering utkjøring er frysekjeden brutt – Varene behandles da som ferskvare. Det betyr at angrerett på denne type varer faller under unntak fra angreretten ihht. Angrerettloven. Alle klager relatert leveringen skal sendes til oss innen 24 timer fra leveringstidspunktet. Klagene som er sendt etter 24 timer fra leveringstidspunkt anses som for gammel, og derfor det skal ikke besvares..
4. Personopplysninger
Trenogmat behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Opplysninger som kan knyttes til deg som person, vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller knyttes opp mot andre eksterne registre.
5. Betaling
Alle priser er i norske kroner og er inklusive MVA. Totalkostnaden for kjøpet vil komme frem før bestillingen og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt m.m.
Kjøpet vil bli belastet når en bestilling er registrert. Abonnementsbetalingene vil bli automatisk fornyet i henhold til det valgte intervallet, og kortet ditt vil bli belastet i tråd med dette. Du har muligheten til å pause eller avslutte abonnementet når som helst. Dette kan gjøres enten via brukerpanelet ditt eller ved å kontakte vår kundeservice på post@trenogmat.no.
Når du handler hos Trenogmat, blir betalingen behandlet av Nets eller Worldline, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa, MasterCard. VIPPS og Faktura. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
6. Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris/næringsinnhold og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi vil gjøre alt vi kan for at du blir fornøyd! Maten er laget i et storkjøkken der vi også bruker melk, egg og nøtter. Derfor kan Trenogmat ikke garantere at måltidene er fullstendig frie for spor av disse matvarene. Vi gjør vårt beste for å levere beinfrie fiskestykke.
7. Godkjennelse av ordre
Vi forbeholder oss retten til å akseptere eller avvise bestillinger av en hvilken som helst grunn, for eksempel hvis et produkt eller en tjeneste ikke er tilgjengelig, det er feil i prisen på produktet eller tjenesten eller det er feil i bestillingen din.
8. Abonnement
Vi tilbyr også abonnementer der du kan få maten levert en gang i uken, annenhver uke eller en gang i måneden. Hvis du registrerer deg for et abonnement, vil prisen bli trukket fra kortet ditt fra og med dagen abonnementet opprettes. Hvis du ikke fornyer abonnementet ditt innen valgt periode, og betalingen ikke mottas i tide, vil vi sende pakken og du vil bli fakturert. Du kan velge å kansellere eller pause sendingene knyttet til abonnementet ditt via brukerkontoen din eller via e-post til post@trenogmat.no. Vær oppmerksom på at det ikke er noen bindingstid, og du kan velge å bestille bare en gang hvis ønskelig.
9. Avbestillinger fra vår side
Vi forbeholder oss til enhver tid retten til ikke å levere varer eller tjenester, slette eller avbestille bestillinger (eller deler av bestillinger) etter eget skjønn. Med mindre andre vilkår og betingelser gjelder, skal vi ikke holdes ansvarlig for tap eller skade som oppstår som følge av at vi utøver våre rettigheter i henhold til dette.
Du kan ikke gi vervekoder (rabattkoder for personlig henvisning) til deg selv eller personer som er en del av husstanden din. Alle bestillinger der vervekoder benyttes, er underlagt våre bruksvilkår.
Kreditter som er opptjent med vervekoder, kan ikke innløses i kontanter. Vi forbeholder oss retten til å suspendere kontoen din og/eller trekke tilbake alle vervekoder til enhver tid hvis rabattkodene etter vårt skjønn ble tildelt på urettmessig vis.