BETINGELSER OG VILKÅR 2022

Trenogmat AS, Org nr 918 064 273, Kaarbyveien 39, 3092 Sundbyfoss

Registrering av kundeforhold og aksept av våre vilkår og betingelser, utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøp, hvor du bekrefter at du har lest, forstått og samtykket til følgende vilkår og betingelser:

For å bruke Tjenesten må du registrere et kundeforhold. Kundeforholdet kan registreres via våre nettsider.

For å registrere et kundeforhold må du være myndig, over 18 år eller eldre, og ha juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part.

 

1. Levering

Leveransen skjer på den adressen du har oppgitt i kundeforholdet, innenfor valgte tidsintervall.

Ved levering ringer våre sjåfører på døren. Oppnås det ikke kontakt med deg vil leveransen settes igjen på trappen/ved døren der sjåføren anser det som forsvarlig og vi skal sende en bekreftelse med bilde. Bor du i blokk eller en boenhet med flere innganger, kan vi bli nødt til å ta med leveransen din i retur. I de tilfeller der leveransen er satt igjen ved leveringsadressen din, er risikoen overdratt til deg og Trenogmat AS tar ikke ansvaret for forringet eller redusert kvalitet på leveransen som følge av vær, temperatur eller dyr.

Er det ikke er forsvarlig å sette igjen leveransen, vil den tas med i retur og du vil bli belastet for det fulle beløpet. Gebyr for gjenlevering kan førekomme.

Våre sjåfører står kun for levering av varene du har bestilt og har ingen oversikt eller informasjon over dine genererte bestillinger. Ligger det inne en bestilling til deg som blir sendt i retur med sjåføren, vil du bli belastet. Dersom det oppstår tvil rundt bestillingen, anbefaler vi deg å ta imot leveransen og kontakte kundeservice.

I tilfelle uforutsette hendelser, trafikkulykker eller ekstreme værforhold, kan matkassen bli levert utenfor tidsfristen. Ved uforutsette hendelser, som medfører at den bestilte varen ikke kan leveres under leveransedagen, vil vi forsøke, men kan ikke garantere for etterleveranse. Trenogmat AS forbeholder seg retten til i unntakstilfeller å kansellere eller innstille leveranser om nødvendig, på grunn av for eksempel et bristende kundeforhold i et spesifikt leveranseområde, force majeure-liknende hendelser (krig, politiske uroligheter, streik, lockout, blokkering eller annet avtalehinder utenfor Trenogmat AS rimelige kontroll). I slike unntakstilfeller blir du som kunde informert så fort som mulig.

2. Endring/kansellering av bestilling?

Avbestillinger eller kanselleringer gjøres på nett senest 24 timer etter ordre er registrert og innen bestillingsfristen. Dette gjøres skriftlig ved hjelp av kontaktskjemaet på nettsiden vår, eller på e-post til: post@trenogmat.no.  Ved endringer/kanselleringer av bestillinger må du sende en e-post med det aktuelle ordrenummeret til: post@trenogmat.no. Vi gjør oppmerksomt at vi kan i annenhver tid justere på din bestilling uten forvarsel i forbindelse med måltider vi er utsolgt. Måltider en har bestilt vil bli enten oppjustert eller nedjustert i sjeldne tilfeller.

 

Når du handler hos Trenogmat, blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa, MasterCard. VIPPS og Faktura. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. 

3. Feil og mangler

Er det en feil ved leveransen eller mangler ved ordren, vil vi rette opp dette ved å enten sende nye måltider som erstatning i neste ordre, eller refundere beløpet. Det er kunden selv som har ansvaret for å sjekke pakkeliste/oversikt og kvalitet på produktet når maten er levert.. Utleverte måltid kan ikke returneres. Alle rettene skal leveres fryst og når fryste varer er tatt ut av fryserommet for hjemlevering er frysekjeden brutt – Varene behandles da som ferskvare. Det betyr at angrerett på denne type varer faller under unntak fra angreretten ihht. Angrerettloven. Alle klager relatert leveringen skal sendes til oss innen 24 timer fra leveringstidspunktet. Klagene som er sendt etter 24 timer fra leveringstidspunkt anses som for gammel, og derfor det skal ikke besvares..

4. Personopplysninger

Trenogmat behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Opplysninger som kan knyttes til deg som person, vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller knyttes opp mot andre eksterne registre.

5. Priser

Alle priser er i norske kroner og er inklusive MVA. Totalkostnaden for kjøpet vil komme frem før bestillingen og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt m.m. 

6. Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris/næringsinnhold og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi vil gjøre alt vi kan for at du blir fornøyd! Maten er laget i et storkjøkken der vi også bruker melk, egg og nøtter. Derfor kan Trenogmat ikke garantere at måltidene er fullstendig frie for spor av disse matvarene. Vi gjør vårt beste for å levere beinfrie fiskestykke.

7. Godkjennelse av ordre

Vi forbeholder oss retten til å akseptere eller avvise bestillinger av en hvilken som helst grunn, for eksempel hvis et produkt eller en tjeneste ikke er tilgjengelig, det er feil i prisen på produktet eller tjenesten eller det er feil i bestillingen din.

8. Avbestillinger fra vår side

Vi forbeholder oss til enhver tid retten til ikke å levere varer eller tjenester, slette eller avbestille bestillinger (eller deler av bestillinger) etter eget skjønn. Med mindre andre vilkår og betingelser gjelder, skal vi ikke holdes ansvarlig for tap eller skade som oppstår som følge av at vi utøver våre rettigheter i henhold til dette.

Du kan ikke gi vervekoder (rabattkoder for personlig henvisning) til deg selv eller personer som er en del av husstanden din. Alle bestillinger der vervekoder benyttes, er underlagt våre bruksvilkår. 

Kreditter som er opptjent med vervekoder, kan ikke innløses i kontanter. Vi forbeholder oss retten til å suspendere kontoen din og/eller trekke tilbake alle vervekoder til enhver tid hvis rabattkodene etter vårt skjønn ble tildelt på urettmessig vis.